Wat is fysiotherapie?

Fysiotherapie is een vorm van paramedische zorg die zich richt op het bewegend functioneren van de mens. In Nederland zijn er 20.000 actieve fysiotherapeuten. Het Nederlandse opleidingsniveau wordt hoog aangeslagen

• Fysiotherapie is een vorm van paramedische zorg die zich richt op het bewegend functioneren van de patiënt
  • Fysiotherapie vraagt een actieve inbreng van de patiënt
  • Fysiotherapie verlaagt de druk op duurdere zorgvormen met name voor chronisch zieken, bejaarden, mensen die een operatie hebben meegemaakt, mensen met een sportletsel en kinderen met ontwikkelingsstoornissen
  • Fysiotherapie past als ondersteuning uitstekend in thuishulpsituaties
  • Fysiotherapie heeft een gunstige invloed op het ziekteverzuim
  • Er zijn jaarlijks ruim 1,5 miljoen tevreden “klanten”.

Meer informatie over aandoeningen, patiëntenfolders etc. kunt u vinden op de site www.fysiotherapie.nl

Welke klachten kunnen behandeld worden?

• Neurologische klachten

Klachten van het zenuwstelsel zoals polyneuropathiën, carpaaltunnelsyndroom, RSI-syndroom, Multiple Sclerose, Parkinson, etc.

• Orthopedische klachten

Klachten van het houdings- en bewegingsapparaat (gewrichten, spieren, wervelkolom) zoals nek- en rugklachten, ischias, hernia, whiplash en andere.

• Psychosomatische klachten

(Lichamelijke) Klachten die zijn ontstaan ten gevolge van psychische (over)belasting, zoals stress.

• Klachten ontstaan door orgaan problemen

Zoals misselijkheid, maagpijn, obstipatie, menstruatiestoornissen, astma, chronische vermoeidheid, hoofdpijn, allergie.

• Sportblessures

Klachten die ontstaan tijdens of door (sport)activiteiten zoals een verstuiking, een zweepslag, etc.

• Sensomotorische ontwikkelingsstoornissen

Klachten die veelal te maken hebben met een achterstand in de ontwikkeling van leer- en groeiprocessen bij kinderen en volwassenen.

• Revalidatie

Begeleiding bij herstel na ongeval en operaties.